piatok, 28. marca 2014

Kokosovo-čokoládový zákusok

Cesto:
5 bielkov
180 g práškového cukru
1 balíček vanilkového cukru
200 g strúhaného kokosu
2 PL polohrubej múky
2 ČL prášku do pečiva




Čokoládová plnka:
100 g čokolády na varenie
100 ml mlieka
100 g práškového cukru
1 balíček vanilkového cukru
5 žĺtkov
200 g masla
1 PL kakaa
1 PL rumu

Tuk a múka na vymastenie a vysypanie plechu/prípadne papier na pečenie

Šľahačková plnka:
250 ml smotany na šľahanie 33%
1 stužovač šľahačky

Mäkká čokoládová poleva:
100 g horkej čokolády 70%
80 ml mlieka
15 g masla
1 PL práškového cukru

Plech v rozmere 25 x 35 cm

Postup:
V miske vyšľaháme z bielkov polotuhý sneh. Pridáme práškový a vanilkový cukor a vyšľaháme dotuha. Do snehu opatrne primiešame strúhaný kokos a múku zmiešanú s kypriacim práškom. Cesto vylejeme na tukom vymazaný a múkou vysypaný plech, prípadne plech vystlaný pečiacim papierom. Vložíme do vyhriatej rúry a pečieme 30 minút pri teplote 180 stupňov. Po upečení necháme koláč vychladnúť na kuchynskej mriežke.
Pripravíme si čokoládovú plnku: Čokoládu polámanú na kúsky, mlieko, práškový, vanilkový cukor, kakao a žĺtky opatrne šľaháme nad parou do zhustnutia. Hotový krém necháme vychladnúť a potom doň vmiešame zmäknuté maslo a rum.
Pripravíme si šľahačku: Dobre vychladenú smotanu na šľahanie zmiešame so stužovačom a ušľaháme dotuha.
Čokoládovú plnku rovnomerne navrstvíme na vychladnuté kokosové cesto, na ňu rozotrieme šľahačkovú plnku a povrch uhladíme stierkou. Dáme do chladničky stuhnúť na 2 hodiny.
Pripravíme si čokoládovú polevu: Nad parou rozpustíme nasekanú horkú čokoládu, mlieko, maslo a cukor a miešame kým nevznikne hustá a lesklá zmes.

Čokoládovú polevu necháme trošku vychladnúť (nenalievame na šľahačku horúcu) a polejeme koláč. Vložíme späť do chladničky, opäť minimálne na 2 hodiny a necháme dobre vychladiť. (ja som nestihla koláč tak dlho chladiť :)
Takáto čokoládová poleva nestvrdne a pri krájaní sa neláme.
Krájame ostrým nahriatym nožom.

Pred podávaním môžeme zákusok posypať kokosom
                                                                      Dobrú chuť :)

4 komentáre:

  1. Zdravím,
    včera jsem pekla a to těsto je skvělé! :) Navíc ty plnky a a ta kombinace kokosu a čokolády je úžasná, osobně miluju čokoládu a šlehačku takže to je opravdu dobré. Navíc je takový lehký mi přijde. Akorát že přítel, jak miluje kokos, tak celý ten zákusek se ztratil pod tlustým nánosem kokosu :D Navíc přítel nemá rád když se čokoláda na nějakém dezertu láme jak je ztuhlá (ach jo já mám strašného vybíravce), takže tohle sladké potěšení je naprostý kompromis :D. navíc mi pomáhal v kuchyni při pečení, takže jestli se to naučí tak budu ráda když mi tohle bude nosit do postele ráno na přivítání :D :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Andrejka, vy ste skvela :) Velmi ma teší, že ste vyskúšala ďalší z "mojich" receptov, mal úspech a pochutili ste si spolu s priatelom. To je dokonala predstava o nosení takýchto dobrôt ráno do postele milovaným mužom - kiež by, prajem Vám to :) Andrejka, budem sa tešiť ak tu z času na čas opäť nájdete nejakú inšpiráciu. Ďakujem veľlmi pekne za spätnú väzbu, urobili ste mi obrovskú radosť.Lucia

      Odstrániť
  2. Ahoj Lucia, tento recept vyzerá božsky! A som rada, že som mohla natrafiť na tvoj blog! Už máš o sledovateľa viac ;-)

    Aneta z Aneta Goes Yummi (http://anetagoesyummi.blogspot.com/)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Anetka, velmi pekne dakujem za komentár. Poznám Tvoj blog a je parádny. Teším sa tvojej návšteve :) Mám aj FB stránku, ale neviem sem na blog umiestniť preklik na FB.
      Lucia

      Odstrániť